Monday, October 25, 2010

25 Oktober 2010

Hari ini hari isnin, maka semua yang aktiviti bermula pada hari ini..Termasuk juga aku, mula bekerja setelah seharian berehat di rumah.

Rutin harian aku seperti biasa. Akan tetapi malam tadi aku rasa sukar untuk melelapkan mata. Padahal pada masa tu memang aku rasa sangat mengantuk. Tetapi setelah ku pujuk mata ini akhir tertutup juga..Bangun subuh aku lakukan apa yang patut aku lakukan as muslim. Kemudian aku mentelaah sedikit berita pada hari ini dan juga sedikit sebanyak info mengenai PDRM.

Semakin hari semakin hampir aku dengan hari itu..Rasa berdebar-debar pula hati ni. Setelah alarm di telefon bimbit ku berbunyi maka masa untuk mandi telah tiba. Aku pun mandi dan persiapkan diri untuk mencari sesuap nasi. Oleh kerana motor aku terpaksa di tinggalkan di bengkel. Jadi pagi ini aku ke tempat kerja dengan menaiki motor milik bengkel berkenaan.

Setibanya di tempat kerja aku duduk di meja ku. Macam biasa. Aku ni pekerja yang degil. Aku on PC aku tak terus buat kerja. Aku melayari internet dulu..Maklumlah kat rumah tak sarapan. Jadi itu lah sarapan pagi aku. Diam tak diam jam menunjukkan jam 10 pagi. Telefon bimbit bergetar menandakan ada panggilan. Tidak ku sangka ianya panggilan dari si dia. Tersenyum lebar ak di buatnya.

Aku ingatkan ada perkara yang menarik, rupa-rupanya dia kata dia di bengkel kereta. Ekzos kereta kelisa aku patah. Jadi dia tanya aku samada nak ganti ataupun tunggu sehingga sampai di Penang. Sebab kawan aku pernah mengalami benda yang sama dia pun syorkan aku untuk baiki ekzos tu kat Penang. Balik sahaja kerja aku tunggu si dia dan kawan aku kt Restoran Pelita Nasi Kandar.

Masa tu Ifa Raziah pun ada. hehe. Lepas dah minum-minum kami pun pergilah ke Tempat yang kawan aku kata tu. Memang murah berbanding di Perak. Sebab murah aku pun berani la baiki. Nasib baik tak cecah RM100.

Aku pun bayar dan terus balik ke rumah. Balik je aku terus ke kedai motor. Aku nak tengok keadaan motor aku. Sekali kedai tu dah tutup. Esok je lah aku tengok. Mungkin tak siap lagi motor tu. Sekarang ni mata pun dah kuyu rasa nak tidur tapi perut pula berbunyi-bunyi. Tak ada siapa ke yang nak belanja aku..Bukan apa elaun dah masuk tu je..hehe. Bernafas la sedikit aku sementara nak tunggu gaji masuk hujung minggu ini.

Apa-apa pun aku rasa seronok dapat jumpa dengan si dia. Kerana dia tetap kukuh dan tersergam indah di sanubari ku.. Dia lah ratu sanubari ku...

No comments: