Sunday, October 17, 2010

17 Oktober 2010

Hari ni 17 Oktober 2010 bersamaan dengan hari ahad..hari dimana semua orang yang bekerja berehat-rehat di rumah bersama keluarga tersayang..begitu juga dengan diriku..

Aktiviti hari ini simple sahaja..pagi selepas bangun menunaikan solat fardhu subuh aku mentelaah seketika berita harian online..baca tentang isu-isu semasa pada hari ini..selepas tu macam biasa senaman sikit..kemudian persiapkan diri untuk mandi dan sebagainya..aktiviti yang tidak dirancang adalah pergi ke ropewalk.. pergi ke ropewalk bersama adik angkat aku..cadangan nya nak berjalan sahaja..tapi di sebabkan di sana harga barangan yang dijual murah..jadi rambang mata dibuatnya..

banyak juga yang aku beli..lepas pergi ropewalk aku pergi pula ke perangin mall..jalan-jalan di sana pula..kemudian pulang mencari makanan tengah hari..sepatutnya harini aku pergi ke rumah junior di taiping..tapi memandangkan mata dah letih dan mengantuk aku batalkan hasrat untuk kesana ..lagipun dana untuk ke sana tidak mencukupi..huhu..

balik rumah aku baca berita mengenai polis kemudian terlelap sehingga la jam 5 petang..itupun terjaga sebab rakan serumah aku pulang dari tempat kerjanya..lepas dari tu terus tak boleh nak tidur dah..

Tetapi dalam kesibukan hari ini terselit suatu yang menggembirakan hati aku..di mana gadis yang aku sayang akan datang ke Pulau Pinang..seronok tak terhingga aku rasa..lepas ni dapat la keluar dan habiskan banyak masa untuk menemani dia..syukur kepada tuhan kerana mempertemukan aku dengan dia buat kali kedua..kali ini aku berjanji akan menjaga dan mengambil hati dia dan melayani dia sebaik mungkin..

Tak sabar nak menanti hari esok kerana dia akan tiba pada esok hari..semoga dia selamat sampai dan terbuka pintu hati dan di lembutkan hatinya untuk menerima aku kembali..

Esok kerja lagi seperti biasa..lagi 7 hari nak dapat duit..syukur Alhamdulillah..

No comments: