Monday, October 18, 2010

18 Oktober 2010

Hari ini merupakan hari permulaan untuk minggu ke 3 pada bulan oktober. Diam tak diam dah tinggal lagi satu minggu sahaja untuk memasuki bulan november. Syukur tuhan masih mengurniakan aku nikmat untuk bernafas lagi di muka bumi ini.

Hari ni aku bekerja seperti biasa. Datang kerja pada hari ni menaiki kereta. Selalunya aku menaiki motosikal sahaja. Tetapi hari ini aku hendak menjemput seseorang yang sangat istimewa selepas ibu bapa ku dan adik beradik ku. Siapakah dia gerangan si gadis berbaju purple gelap dan berseluar jeans semasa aku tiba di stesen bas Butterworth untuk menjemputnya.

Hanya tuhan sahaja yang tahu betapa rindunya aku pada dia. Tetapi aku hanya berlaku selamba kerana tidak mahu dia mengesyaki apa-apa. Selepas aku menjemput dia, aku terdetik untuk membawa dan menunjukkan dia tempat di mana aku bekerja. Aku tunjukkan kepada dia. Dia tak pula berkata apa-apa.

Setelah aku tunjukkan dia pejabat tempat ku bekerja kami pun menuju ke USM untuk menunaikan solat maghrib. Selesai solat aku bersama Nabila dan dua orang cucu kesayangan ku iaitu puteri aida dan azieyan keluar makan malam. Destinasi kami adalah restoran makanan laut Hammer Bay.

Sambil kami makan sambil bercerita kerana sudah agak lama tidak meluangkan masa untuk semua ini. Jadi aku gunakan masa ini sebaiknya. Selepas makan kami pergi ke Tesco Extra membeli sesuatu.

Selesai membeli barang dan aku memotong tali jam tangan kami, tibalah masa untuk kami pulang ke kediaman masing-masing. Setelah menghantar kedua-dua cucu ku , aku bersama si dia ke KDSP. Esok dia akan memulakan tugasnya sebagai pegawai yang menjalanii latihan Lanjutan. Aku pula bekerja seperti biasa. Di dalam perjalanan sempat aku ucapkan sendiri selamat hari lahir dan memesan beberapa perkara kepada dia sepanjang dia berada di sini.

Bila bertemu dia aku rasakan satu semangat yang dulunya hilang tiba-tiba muncul. Aku sudah nekad untuk mempersiapkan diri aku untuk menghadapi temuduga RMP. Aku berharap tuhan yang Maha Kaya lagi Agung kabul dan perkenankan doa aku dan dia. Semoga aku lulus dalam temuduga itu nanti.

Pesanan mu takkan ku lupakan sehingga ke akhir hayat ku..

Terima Kasih Puteri, Azieyan dan Awak...

3 comments:

nurulazieyan said...

geli lak..menbaca post nie...haha...ase nk gelak terguling2...hehe...jgn marah ye...t kene jual....kakaka...

nurulazieyan said...

berat anda perlu ditukar ar kt profile tu....hehe...

yes...tuan dh gemuk....haha...

ooopss...berapa ye brt smlm tu *0.2kg...

masih berat wlpn dh bkk kasut...hehe...

Meor Ahmad Fazli Azwan Bin Tupandi said...

tu tndanye sy sihat..